Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

«Τους νοιάζουν τα F-16 και όχι τα Καναντέρ»

Ένας πιλότος πυροσβεστικού μιλάει στην Εργατική Αλληλεγγύη

Μεγάλες πυρκαγιές κατέστρεψαν για μια ακόμη χρονιά χιλιάδες στρέμματα δάσους αλλά και κατοικημένες περιοχές σε μια σειρά περιοχές της χώρας. Όλοι μίλησαν για τις ηρωικές προσπάθειες των πυροσβεστών. Εκτός από τα πύρινα μέτωπα, όμως, οι πυροσβέστες είχαν να αντιμετωπίσουν και τις συνέπειες των μνημονιακών περικοπών. Μιλήσαμε με τον Χ, πιλότο Καναντέρ, για την εγκληματική πολιτική που κοστίζει δάση, καλλιέργειες, σπίτια, ακόμα κι ανθρώπινες ζωές:

“Στην αρχή διατέθηκαν από το ΓΕΑ εννιά Καναντέρ CL 215 και τέσσερα CL 415. Σύνολο έχουμε έντεκα CL 215 και εφτά CL 415. Βέβαια δεν σημαίνει ότι κάθε φορά είναι διαθέσιμα όλα. Ειδικά φέτος δεν πήγανε καλά τα αεροπλάνα. Έβγαλαν πολλές βλάβες με αποτέλεσμα να αργούν πολύ να δράσουν. Καθηλώνονταν και δύο και τρεις μέρες. Αποτέλεσμα ήταν όταν ξέσπασε η φωτιά στον Κάλαμο να έχουμε διαθέσιμο ένα αεροπλάνο στη Σάμο και δύο στη Θεσσαλονίκη. Στην αρχή της φωτιάς στον Κάλαμο δεν είχαμε διαθέσιμο ένα καναντέρ στην Ελευσίνα να τη σβήσει στο ξεκίνημά της. Μέχρι να ’ρθει το ένα από τη Σάμο και τα άλλα από τη Θεσσαλονίκη, η φωτιά είχε επεκταθεί. Είναι πολύ σημαντικό τη φωτιά να τη χτυπήσεις στην αρχή.

Στη Ζαχάρω έτυχε και δεν υπήρχαν βλάβες και πήγαν 5 αεροπλάνα. Αλλά είναι στην τύχη αν όταν ξεσπάσει μια φωτιά θα υπάρχουν αεροπλάνα να τη σβήσουν ή όχι.


Εκτός κανονισμών

Τα αεροπλάνα είναι παλιά και βγάζουν σημαντικές βλάβες. Κι επειδή το καλοκαίρι με τις πυρκαγιές χρειάζεται συνεχώς να πετάνε, ουσιαστικά μπαλώνονται οι βλάβες για να σηκωθούν ξανά. Μια διαδικασία εκτός των κανονισμών ασφάλειας πτήσεων.

Πέρυσι είχαμε περισσότερες φωτιές απ' ό,τι φέτος. Φέτος όμως χτυπήθηκε η Αττική και φάνηκε το πρόβλημα περισσότερο. Τα αεροπλάνα καθηλωνόντουσαν από βλάβες και σηκώνονταν πολύ δύσκολα.

Υπάρχει πρόβλημα τόσο με την παλαιότητα των αεροπλάνων, όσο και με τη συντήρησή τους. Όχι μόνο τώρα στα χρόνια της κρίσης αλλά από πριν. Τα ανταλλακτικά πολλές φορές δεν είναι τα γνήσια, άλλες φορές οι επισκευές γίνονται με διάφορες 'πατέντες' κλπ. Και φυσικά δεν είναι μόνο το ότι δεν αντιμετωπίζονται οι φωτιές όπως πρέπει αλλά μπαίνουν και τα πληρώματα των αεροσκαφών σε μεγάλο κίνδυνο.

Χρειάζεται χρηματοδότηση για να αγοραστούν καινούργια πυροσβεστικά αεροπλάνα και η συντήρηση να γίνεται όπως πρέπει. Χρειαζόμαστε αεροπλάνα που να είναι διαθέσιμα, αποτελεσματικά και φυσικά ασφαλή για τα πληρώματα.

Κάτι άλλο που αξίζει να πούμε σε αυτό το σημείο είναι ότι – κακώς – υπαγόμαστε όχι στην πολιτική προστασία, παρότι πιλότοι πυροσβεστικών αεροπλάνων, αλλά στην πολεμική αεροπορία. Οι υπεύθυνοι είναι στρατιωτικοί και στελέχη του υπουργείου Αμύνης και βρίσκονται πάντα στο απυρόβλητο. Την πολεμική αεροπορία την νοιάζει η άμυνα και τα πολεμικά της καθήκοντα. Για τα πυροσβεστικά της αεροπλάνα δεν δίνουν την ίδια σημασία. Για τον κόσμο μπορεί να είσαι ήρωας αλλά η πολεμική αεροπορία να μην σε έχει σε υπόληψη, να σου φέρεται σαν τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Τους νοιάζουν τα F-16 κι όχι τα Καναντέρ”.

Δεν υπάρχουν σχόλια: