Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Θεσσαλονίκη: 27o Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ κοινωνικής Αλληλεγγύης 25-27/6/2026

Με σύνθημα «Στον πόλεμο καμία εμπλοκή, θύελλες αντίστασης θα γίνουν οι λαοί» ξεκινάει την Πέμπτη 25 Ιουνίου, το 27ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Ιουνίου στο Πάρκο Ξαρχάκου, στη ΧΑΝΘ.

Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ επιστρέφει ως ένας ζωντανός χώρος συνάντησης, συλλογικής συζήτησης και ταξικής αλληλεγγύης.

Δείτε αναλυτικά εδώ!

Διήμερο εορτασμού των 100 χρόνων του Γυμνασίου-Λυκείου Παλαιού Φαλήρου

Σας καλούμε να πάρετε μέρος στον διήμερο εορτασμό,  την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026, στο Γυμνάσιο - Λύκειο του Παλαιού Φαλήρου για τα 100 χρόνια (1926 - 2026) προσφοράς του στη Δημόσια Εκπαίδευση. 

Στο διήμερο αυτό, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε έργα αποφοίτων του σχολικού έτους 1966-1967, που αγαπούν το σχολείο τους.

Ένας από αυτούς, ο Δημήτρης Π. Χατζηπαναγιώτου, δικηγόρος ε.τ.,  μας παρουσιάζει το χρονικό επανασύνδεσης των αποφοίτων του συγκεκριμένου σχολικού έτους, αλλά και τους αγωνιστές Καθηγητές και ήρωες μαθητές του Σχολείου: 

Χρονικό της Επανασύνδεσης των αποφοίτων, σχολικού έτους 1966-67 του Λυκείου Παλαιού Φαλήρου

Τον Ιούνιο 2026 συμπληρώθηκαν πενήντα εννιά (59) χρόνια από την αποφοίτησή μας. Στις 14 Δεκεμβρίου 1964 έγινε ο χωρισμός του Σχολείου μας σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Η λειτουργία του Λυκείου άρχισε από τον Ιανουάριο 1965 κι εμείς τότε είμασταν μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου. Αποφοιτήσαμε τον Ιούνιο 1967, με απολυτήριο του Λυκείου Παλαιού Φαλήρου.

Όλοι πήραμε τους δρόμους που επιλέξαμε, αλλά τελικά «Κανένας δεν ξεχάστηκε· τίποτα δεν ξεχνιέται»! Έτσι φτάσαμε στον Απρίλιο 2014 οπότε κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης παλιών συμμαθητών στο φιλόξενο σπίτι του συμμαθητή μας Κώστα Παύλου, συναποφασίσαμε να γίνει η «Επανασύνδεση», για να μη συναντιόμαστε κάθε πέντε ή δέκα χρόνια σε μια εθιμοτυπική συνεστίαση. Ορίσαμε ότι οι συναντήσεις μας θα πραγματοποιούνται σ’ ένα βιβλιοπωλείο, κοντά στο Σχολείο μας, την «τρίτη Τρίτη» κάθε μήνα, διότι συμβολίζει την Γ΄ Λυκείου Παλαιού Φαλήρου (έτος αποφοίτησης 1967). Από τότε έως σήμερα δηλαδή επί δώδεκα (12) συναπτά έτη όχι μόνον τηρούμε με συνέπεια το πρόγραμμα των συναντήσεων, αλλά έχουμε να παρουσιάσουμε σημαντικό έργο. Ας θυμηθούμε τους σημαντικούς σταθμούς σ’ αυτήν την καταπληκτική πορεία.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Σημαντικές νίκες για τους ακτιβιστές κατά των data centers στις ΗΠΑ!

Μόλις αυτόν τον μήνα, ψηφίστηκαν απαγορεύσεις για τα κέντρα δεδομένων στο Χόλιοκ της Μασαχουσέτης, στο Μοντερέι Παρκ της Καλιφόρνια και στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον. Και η προοπτική των επερχόμενων εκλογών μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση αυτών των νικών. Σε πρόσφατη διαδήλωση ενάντια σε κέντρο δεδομένων της Google στην Ιντιανάπολις των ΗΠΑ, οι συγκεντρωμένοι φώναζαν: «Όχι κέντρο δεδομένων. Θέλουμε νερό»

Οι άνθρωποι δεν εμπιστεύονται τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας ούτε τον επεκτατισμό που επιδεικνύουν στις οικονομίες και τις κοινωνίες τους. Πέρα από τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ανησυχούν και για την έλλειψη διαφάνειας εκ μέρους των εταιρειών της ΑΙ. Έτσι, μεγάλες συμμαχίες έχουν οργανωθεί για να αποτρέψουν τα έργα για κέντρα δεδομένων που απειλούν να φτάσουν στην αυλή τους. Στις ΗΠΑ, μόνο τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2026 έχουν απορριφθεί ή περιοριστεί τουλάχιστον 70 τέτοια σχέδια. Πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, το 71% των Αμερικανών δεν θέλουν κέντρα δεδομένων στην περιοχή τους.

Η επέκταση των data centers συνδέεται με την αγάπη που έδειξαν προεκλογικά όλοι οι επικεφαλής των τεχνολογικών εταιρειών στον Ντόναλντ Τραμπ. Η στήριξή τους αποδίδει διευκολύνσεις, φοροαπαλλαγές, κυβερνητικά συμβόλαια. Και βέβαια, πίσω από το ακτιβιστικό κίνημα βλέπουν «ξένους δάκτυλους» και δολιοφθορά.

#protovoulia_dimosio_nero #datacenters #savewater #USA

fb.com, in.gr

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Έκτακτη Ανοιχτή Γενική Συνέλευση ενάντια στις ανεμογεννήτριες στα Γεράνια

Έκτακτη Ανοιχτή Γενική Συνέλευση για την Εγκατάσταση 57 Ανεμογεννητριών στα Γεράνεια Όρη. Δεύτερη Μελέτη σε Διαβούλευση για Λουτράκι, Σχίνο και Πίσια.

Μετά το πρώτο χτύπημα με 23 Α/Γ και τοξικών εύφλεκτων συστημάτων/μπαταριών λιθίου στους Αγ, Θεοδώρους οι επενδυτές ξαναχτυπούν. Δεύτερη Μελέτη αναρτήθηκε σε διαβούλευση στο ΥΠΕΝ για 34 Α/Γ πάνω από Λουτράκι, Σχίνο και Πίσια.

 Η δεύτερη μελέτη αφορά την εγκατάσταση 34 ανεμογεννητριών με τρία αιολικά πάρκα στις περιοχές Παλαιοβούνα (Λουτράκι), Πίντιζα (Πίσια) , Μικρή και Μεγάλη Ντουσκιά (Σχίνος) και στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων πλησίον της Μονής Παναγίας του Πράθι, όλα εντός προστατευόμενης περιοχής Natura.

Συνολικά 57 Α/Γ βρίσκονται σε διαβούλευση.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τις κινητοποιήσεις των αγροτοκτηνοτρόφων 23 με 25 Ιουνίου 2026

Η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις που πραγματοποιούν οι αγροτοκτηνοτρόφοι σε όλη τη χώρα από τις 23 μέχρι τις 25 Ιούνη

Στηρίζουμε τον αγώνα για τη μείωση κόστους παραγωγής, με αφορολόγητο πετρέλαιο και πλαφόν στο ρεύμα για εγγυημένες τιμές που θα τους επιτρέπουν να καλύπτουν το κόστος παραγωγής και θα τους αφήνουν εισόδημα επιβίωσης. Για την  άμεση καταβολή ενισχύσεων και αποζημιώσεων και για  άμεσα μέτρα προστασίας για τις απώλειες.

Το 2026  έχουμε μπει στη τελική φάση της αντιδραστικής αναθεώρησης της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της ΕΕ (2020-2027) ενώ συζητιέται η νέα αναθεώρηση η οποία θα είναι ακόμα πιο υποταγμένη στη συγκέντρωση γης και παραγωγής σε όλο και λιγότερα χέρια. Η κατάσταση στον χώρο της αγροτοκτηνοτροφικής παραγωγής είναι απελπιστική. Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων κρατάνε το κόσμο στην ύπαιθρο με αναπνευστήρα ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι τιμές είναι κάτω από το κόστος παραγωγής.

Η τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής οδηγεί σε αδιέξοδο όλους όσους θέλουν ζήσουν με αξιοπρέπεια στην ύπαιθρο. Το αγροτοδιατροφικό κεφάλαιο συγκεντρώνει γη, ζώα και παραγωγή σε όσο γίνεται λιγότερα χέρια σε πλήρη διασύνδεση με τα πολυεθνικά πολυκλαδικά μονοπώλια τροφίμων.

Συνέντευξη Τύπου, Τετάρτη 24.6.2026 στις 11.00 η Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ

Συνέντευξη Τύπου στο φουαγιέ του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης δίνει την Τετάρτη 24.6.2026 στις 11.00 η Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος για τη ΔΕΘ σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα της ΔΕΘ. Τη Δευτέρα παρίστατο στη συζήτηση της προσφυγής της στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θέτει προβληματισμούς για την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και τονίζει τις αυξημένες ευθύνες του δημάρχου για την υπόσχεσή του για 120 στρέμματα Μητροπολιτικό Πάρκο.

Μετά την απαράδεκτη απόρριψη από την πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης του αιτήματος των 23.214 δημοτών & δημοτισσών για διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος με στόχο τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στη ΔΕΘ, οι δυνάμεις που αγωνίστηκαν συλλογικά για να υπερασπιστούν τη βούληση των πολιτών, συνεχίζουν την προσπάθεια με κάθε νόμιμο μέσο. Έτσι, η Οργανωτική Επιτροπή:

Παρίστατο το πρωί της Δευτέρας 22/6 ενώπιον της 1ης Ειδικής Επιτροπής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, όπου συζητείται η προσφυγή κατά της απόφασης του Γραμματέα της ΑΔΜΘ, με την οποία απορρίφθηκε η προσφυγή νομιμότητας της ΟΕΔ κατά του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Υπερασπίζεται το τοπικό δημοψήφισμα ως γνήσιο δημοκρατικό θεσμό, με κάθε τρόπο και μέσο, επειδή το ενδιαφέρον είναι έντονο πανελλαδικά. Η κυβέρνηση δεν αποδέχθηκε κανένα από τα σχόλια που τέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών που αφορά τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι, η Οργανωτική Επιτροπή κατέθεσε υπόμνημα με αναλυτικές διατυπώσεις και επεξηγήσεις στους βουλευτές που συμμετέχουν στη σχετική Επιτροπή και αρκετοί άρθρωσαν σοβαρό αντίλογο, ζητώντας και τη συμμετοχή της Οργανωτικής Επιτροπής, κάτι που απορρίφθηκε.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί στις σημερινές συγκεντρώσεις για τα Προσφυγικά

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ

ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ 23/6, 7μμ,

Αθήνα: ΣΥΝΤΑΓΜΑ Θεσσαλονίκη: ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Κάτω τα χέρια από τα Προσφυγικά - Αλληλεγγύη στον Αριστοτέλη Χαντζή

O απεργός πείνας από την Κοινότητα Κατειλημμένων Προσφυγικών, Αριστοτέλης Χαντζής, μετά από 138 ημέρες απεργίας, μεταφέρθηκε τη Δευτέρα 22.06 στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» με οξέα νευρολογικά συμπτώματα.

Τα βασικά αιτήματα της απεργίας είναι η ακύρωση της σύμβασης από την περιφέρεια Αττικής και η παραμονή όλων των κατοίκων των Προσφυγικών στα σπίτια τους.

Την ευθύνη για την ζωή του Αριστοτέλη Χαντζή φέρει ακέραια η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η περιφέρεια Αττικής, το Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η ΔΥΠΑ και ο Δήμος Αθηναίων.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στηρίζει τον αγώνα για την υπεράσπιση της γειτονιάς και της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών.