Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ καλεί στις σημερινές συγκεντρώσεις για τα Προσφυγικά

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΑ

ΣΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ 23/6, 7μμ,

Αθήνα: ΣΥΝΤΑΓΜΑ Θεσσαλονίκη: ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Κάτω τα χέρια από τα Προσφυγικά - Αλληλεγγύη στον Αριστοτέλη Χαντζή

O απεργός πείνας από την Κοινότητα Κατειλημμένων Προσφυγικών, Αριστοτέλης Χαντζής, μετά από 138 ημέρες απεργίας, μεταφέρθηκε τη Δευτέρα 22.06 στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Γ. Γεννηματάς» με οξέα νευρολογικά συμπτώματα.

Τα βασικά αιτήματα της απεργίας είναι η ακύρωση της σύμβασης από την περιφέρεια Αττικής και η παραμονή όλων των κατοίκων των Προσφυγικών στα σπίτια τους.

Την ευθύνη για την ζωή του Αριστοτέλη Χαντζή φέρει ακέραια η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η περιφέρεια Αττικής, το Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά και η ΔΥΠΑ και ο Δήμος Αθηναίων.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στηρίζει τον αγώνα για την υπεράσπιση της γειτονιάς και της Κοινότητας Κατειλημμένων Προσφυγικών.

Τετάρτη 24/6/2026: Απεργία σε επισιτισμό-τουρισμό, κατασκευές, τρόφιμα-ποτά: Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Τετάρτη 24 Ιούνη απεργία σε επισιτισμό-τουρισμό, κατασκευές, τρόφιμα-ποτά

Να επιβάλλουμε τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας απέναντι στους νόμους της κυβέρνησης και των αφεντικών

Την Τετάρτη 24/6 τρεις μεγάλοι κλάδοι εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα θα είναι στον δρόμο μετά τις αποφάσεις σωματείων και ομοσπονδιών για προκήρυξη απεργίας, με βασικά αιτήματα την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με αυξήσεις στους μισθούς και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.

Εκείνη την ημέρα απεργούν η Ομοσπονδία Οικοδόμων, το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών, οι εργαζόμενοι στον Επισιτισμό-Τουρισμό, η Ομοσπονδία Γάλακτος – Τροφίμων, ενώ την ίδια μέρα απεργούν οι εργαζόμενοι στις Περιφέρειες. Το Σωματείο Εργαζομένων στο έργο του Ελληνικού έχει πάρει απόφαση για 48ωρη απεργία στις 23 και 24 Ιούνη. Έτσι η απεργία στις 24 Ιούνη αποτελεί σημαντικό σταθμό διεκδίκησης απέναντι στην εργοδοσία και την κυβέρνηση.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Νοτίων Συνοικιών Αθήνας για το Χαλικάκι Ηλιούπολης

Το Χαλικάκι και η δημόσια περιουσία ανήκει στον λαό, όχι στο Υπερταμείο και στους εργολάβους!

Ανακοίνωση της Τοπικής Επιτροπής Νοτίων της ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Η Τοπική Επιτροπή Νοτίων συνοικιών της ΑΝΤΑΡΣΥΑ χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της Ηλιούπολης και στηρίζει τον αγώνα τους ενάντια στην απόφαση της δημοτικής αρχής του Στ. Ψυρρόπουλου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής του Ν. Χαρδαλιά, για ενοικίαση του πάρκου στο Χαλικάκι από την ΕΤΑΔ Α.Ε. και την κατασκευή «βιοκλιματικού πάρκου» με χρηματοδότηση 5,2 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια απόφαση με πολλές και βαριές αρνητικές συνέπειες:

Καταρχάς, με την απόφαση αυτή ο Δήμος Ηλιούπολης αναγνωρίζει και αποδέχεται την κυριότητα της ΕΤΑΔ Α.Ε. (Υπερταμείο) στο Χαλικάκι και σε όλα τα δημόσια κτήματα της Ηλιούπολης, κτήματα που τα έχουν κατακτήσει οι κάτοικοι με τους αγώνες τους χρόνια τώρα και που τα διαχειρίζεται ο δήμος ντε φάκτο.

Δημιουργείται προηγούμενο για περίπου 100 ακίνητα στην Ηλιούπολη, όπου η ΕΤΑΔ μπορεί να ζητήσει ενοίκιο ή να τα πουλήσει-«αξιοποιήσει» σε επόμενη φάση.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Απόφαση της Συνδιάσκεψης ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Μακεδονίας (21/6/2026)

Μπροστά στις εξελίξεις που τρέχουν και με βάση τις συλλογικές μας αποφάσεις στην 6η Συνδιάσκεψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και τη συνεδρίαση του ΠΣΟ στις 7/6 προχωράμε στα επόμενα βήματα:

  • οργανώνουμε μέσα από τις τοπικές πλατιά πολιτική εξόρμηση για τον πόλεμο τη σύνοδο του ΝΑΤΟ και την πιθανή επίσκεψη Τραμπ και υπουργών των ΗΠΑ, την ακρίβεια και την αντιλαϊκή πολιτική, τις ιδιωτικοποιήσεις. Όπως τονίζεται και στην Απόφαση του ΠΣΟ (7/6/26), «με βασικά υλικά που θα βάζουν στο κέντρο τα μεγάλα προβλήματα της εργατικής τάξης (ακρίβεια, στέγη, ενέργεια, υγεία, κ.ά.) και τους ανατρεπτικούς στόχους. Για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει κεντρική σημασία το θέμα του πολέμου, της πολεμικής προετοιμασίας και της Παλαιστίνης». Με εξόρμηση στις γειτονιές και τις πλατείες, αλλά και ανάρτηση πανό αντίστοιχα σε κάθε δήμο
  • προχωράμε σε ειδικές παρεμβάσεις στην περιφέρεια με τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τους φτωχομεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους, την επίθεση που δέχονται και το αγροδιατροφικό ζήτημα
  • πραγματοποιούμε κεντρική πολιτική εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αμέσως μετά τις κινητοποιήσεις για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ, με θέμα τις εξελίξεις και την πολιτική μας πρόταση με απεύθυνση πλατιά, καλώντας και το αγωνιστικό δυναμικό της μαχόμενης ριζοσπαστικής και αντικαπιταλιστικής αριστεράς και τις οργανώσεις της
  • αναβαθμίζουμε τη συμβολή μας στην δουλειά των δημοτικών κινήσεων Ανυπακοή Αμπελοκήπων Μενεμένης, Πόλη Αλλιώς Νεάπολης-Συκεών και Πόλη Ανάποδα δήμου Θεσσαλονίκης. Στηρίζουμε τη δουλειά τους, το άπλωμα και το συντονισμό της δράσης τους. Οι τοπικές επιτροπές αναβαθμίζουν την παρέμβασή τους σε αυτό το μέτωπο και προσανατολίζονται στη συγκρότηση νέων κινήσεων
  • στηρίζουμε τον αγώνα, με πρωτοβουλία της Πόλης Ανάποδα, για κλείσιμο του ΝΑΤΟϊκού στρατηγείου/Γ Σώματος Στρατού
  • συμμετέχουμε και στηρίζουμε αποφασιστικά την Αντιπολεμική Δράση και τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ενόψει της συνόδου του ΝΑΤΟ. Θα συμβάλλουμε αποφασιστικά σε μια μεγάλη αντιπολεμική διαδήλωση στις 6/7 στη Θεσσαλονίκη και αντίστοιχη δράση στις πόλεις της Κ. Μακεδονίας
  • είμαστε παρόντες στο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ που ξεκινά την Πέμπτη 26/6, στηρίζουμε το τραπεζάκι της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, τις εκδηλώσεις και την εξόρμηση της Αντιπολεμικής Δράσης
  • συμμετέχουμε στις πρωτοβουλίες των πολιτικών οργανώσεων για την ανάδειξη της δίκης της φασιστικής-παρακρατικής ΕΝΕΘ/Defend Salonica και το αίτημα για καταδίκη όλων των άμεσων και ηθικών αυτουργών και το ξήλωμά της
  • συμμετέχουμε στην συγκέντρωση στις 26/6 για αλληλεγγύη του αγώνα των 30 διωκόμενων προσφύγων του «καμπ» της Σιντικής Σερρών
  • στηρίζουμε την πορεία αλληλεγγύης στην Κοινότητα των Προσφυγικών και τους απεργούς πείνας, την Τρίτη 23/6 στις 19:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου
  • στα πλαίσια του μαζικού κινήματος στηρίζουμε τις Παρεμβάσεις και τα εργατικά σχήματα στο εργατικό κίνημα και την Attack στο φοιτητικό. Συμβάλλουμε στην προσπάθεια συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων. Σε αυτό το πλαίσιο θα παλέψουμε για την επιτυχία της 24ωρης απεργίας σε μια σειρά κλάδους του ιδιωτικού τομέα στις 24/6 και για μια μαζική αντικυβερνητική-αντιπολεμική ανεξάρτητη εργατική συγκέντρωση στην Καμάρα στις 5/9, στις 6μμ, ενόψει της παρουσίας του Μητσοτάκη στα εγκαίνια της ΔΕΘ, με στόχο να γίνει σταθμός σε μια αγωνιστική πορεία του εργατικού και λαϊκού κινήματος
  • τους επόμενους μήνες και με βάση τις δυνατότητες θα προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση φεστιβάλ με αντιπολεμικό χαρακτήρα

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ Σερρών για το στρατόπεδο κράτησης μεταναστών Σιντικής

ΣΕΡΡΕΣ-ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΟΥΝΗ 

ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ - ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ

ΣΤΕΓΗ, ΑΣΥΛΟ, ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

Το Νοέμβριο του 2025 έγινε εξέγερση στη Σιντική από 235 πρόσφυγες που είχαν μεταφερθεί εκεί από την Κρήτη και 30 από αυτούς οδηγήθηκαν στη φυλακή. Η δίκη τους (έφεση) θα γίνει στις 26 Ιουνίου. Η Σιντική η οποία είναι μια «ελεγχόμενη δομή κράτησης» όπως ονομάζεται με βάση τον τελευταίο νόμο του Υπουργείου Μετανάστευσης. Πρακτικά φυλακή στην οποία στοιβάζονται σε απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης περίπου 800 πρόσφυγες, οι οποίοι εδώ και τέσσερις μήνες ζουν σε κοντέινερ, χωρίς δικαίωμα να βγουν έξω από το στρατόπεδο και ταυτόχρονα χωρίς να τους δίνεται άσυλο. Χωρίς επαρκή υγειονομική περίθαλψη, σωστό ρουχισμό.

Είναι μια ακόμα πλευρά των αντιμεταναστευτικών και αντιπροσφυγικών πολιτικών της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και όλων των καπιταλιστικών χωρών. Φυλακή, διώξεις, ζωή αβίωτη, εκμετάλλευση ή θάνατος στα σύνορα και στη θάλασσα του Αιγαίου είναι οι «επιλογές» που δίνονται στους πρόσφυγες. 

Άλλωστε το στρατόπεδο της Σιντικής είναι ένα από τα «καμάρια» της κυβέρνησης, που το συσχετίζει μάλιστα με τα αντίστοιχα που φτιάχνει ο Τραμπ! Ακόμα κι εκεί όμως δεν μπορεί να επιβληθεί σιγή νεκροταφείου.

Ο αγώνας για την ανατροπή του αντιμεταναστευτικού άρθρου  79 του νόμου 5218/25 που ορίζει επιστροφές των προσφύγων που έρχονται από τις ακτές της Β. Αφρικής δεν έχει τελειώσει!. Κατάργηση όλων των αντιπροσφυγικών νόμων!

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για:

  • Να ανοίξουν τα σύνορα για την προσφυγιά, να μπορούν να υποβάλλουν αίτημα διεθνούς προστασίας-ασύλου και να ταξιδέψουν στον προορισμό τους. Όχι σε τείχη και φράκτες. Να πάψει η δολοφονική πολιτική των κλειστών συνόρων για τους πρόσφυγες. Να σταματήσουν οι επαναπροωθήσεις και οι απελάσεις.
  • Να δοθεί άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, όχι στον εγκλεισμό τους. Να ζήσουν όσοι/ες επιθυμούν μαζί μας με μέριμνα και στήριξη της διαμονής τους μέσα στις πόλεις και τα χωριά μας και όχι σε γκέτο, με ελευθερίες και πλήρη εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.
  • Να καταργηθούν όλα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τροφή, νερό, αξιοπρεπή στέγαση στους πρόσφυγες που φτάνουν στα παράλια της Κρήτης και όπου αλλού στην ελληνική επικράτεια. Όχι στη φυλάκιση, τις απελάσεις τους και την άρνηση του δικαιώματος υποβολής αίτησης ασύλου.
  • Να μπει τέρμα στις ρατσιστικές, ξενοφοβικές αντιπροσφυγικές πολιτικές της Ε.Ε. και της κυβέρνησης της Ν.Δ. και όλων των κυβερνήσεων των χωρών της Ε.Ε..
  • Να σταματήσουν οι επεμβάσεις, οι πόλεμοι, η λεηλασία των χωρών της Αφρικής, της Ασίας, της Μ. Ανατολής από το ΝΑΤΟ, την Ε.Ε., τις ΗΠΑ. Απεμπλοκή της χώρας από τους πολέμους.

Μπορούμε να ζήσουμε όλοι κι όλες μαζί χωρίς πολέμους, καταπίεση, εκμετάλλευση σε μια κοινωνία αλληλεγγύης και φιλίας των λαών, διαχωρισμούς και αντιπαλότητες φυλής, φύλου, εθνικότητας, θρησκεύματος, γλώσσας. 

Λευτεριά στην Παλαιστίνη

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ παλεύει για ανοικτά σύνορα για την προσφυγιά, για να κλείσει το στρατόπεδο-κολαστήριο της Σιντικής και όλα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και να απελευθερωθούν οι κρατούμενοι πρόσφυγες από αυτά, να έχουν όλοι-ες στέγη, άσυλο, χαρτιά και δικαιώματα.

ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

Πυρηνική ενέργεια: λύση στην ενεργειακή κρίση, ή παγκόσμια απειλή;

Κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνόδου για την πυρηνική ενέργεια στο Παρίσι τον περασμένο Μάρτη, ο Έλληνας πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι έχει έρθει η ώρα να εξετάσει η χώρα το ενδεχόμενο δημιουργίας μονάδων παραγωγής ενέργειας από πυρηνικά. Στα τέλη του Μάη, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Ν. Τσάφος επανέφερε το θέμα, λέγοντας ότι η διεθνής συζήτηση γύρω από την πυρηνική ενέργεια είναι μια καλή ευκαιρία να συμβεί το ίδιο και στην Ελλάδα.

Πράγματι, η συζήτηση αυτή δεν αποτελεί κάποια πρωτότυπη ιδέα της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Παρόμοια είναι η κατεύθυνση συνολικά στην Ευρώπη, με την πρόεδρο της ευρωπαϊκής επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, να δηλώνει στην ίδια σύνοδο ότι «…η Ευρώπη έχει κάνει ένα στρατηγικό λάθος απομακρυνόμενη από μια αξιόπιστη, προσιτή πηγή ενέργειας, με χαμηλές εκπομπές ρύπων». Ανακοίνωσε επίσης ότι το επόμενο διάστημα θα εξασφαλίσει 200 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις στην πυρηνική ενέργεια.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και σε άλλες περιοχές του πλανήτη, που εν μέσω παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης επιστρέφουν, ή δίνουν παράταση στις πιο επικίνδυνες «λύσεις» στο πρόβλημα. Η Νότια Κορέα σχεδιάζει την αύξηση της παραγωγής πυρηνικής ενέργειας, βάζοντας ξανά σε λειτουργία πυρηνικό αντιδραστήρα που είχε κλείσει από το 2023. Η Ιαπωνία ανοίγει ξανά τον πυρηνικό σταθμό Kashiwazaki-Kariwa, που θεωρείται ο μεγαλύτερος στον κόσμο και είχε κλείσει μετά την καταστροφή της πυρηνικής μονάδας της Φουκουσίμα το 2011. Η Γαλλία προχωράει με ταχύτητα στην ήδη αποφασισμένη εδώ και μερικά χρόνια επέκταση των πυρηνικών της μονάδων, πρόγραμμα που θα στοιχίσει 70 δις ευρώ. Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η επέκταση αυτή θα συμβάλει σημαντικά στη συνολική παραγωγή ενέργειας στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.

Η μάχη των ορυκτών καυσίμων

Όλα τα παραπάνω σχέδια εντάσσονται στο γενικό πλαίσιο της αντιμετώπισης της κατάστασης «έκτακτης ανάγκης» που έχει προκύψει μετά την επίθεση των ΗΠΑ και του Ισραήλ στο Ιράν. Μια «έκτακτη ανάγκη» από την οποία κερδίζουν οι πολυεθνικές της ενέργειας στην Ευρώπη, που σύμφωνα με ανακοίνωση της Greenpeace είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται κατά 81,4 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα μετά την έναρξη του πολέμου, χάρη στην αύξηση των τιμών των καυσίμων. Το BBC αναφέρει ότι η BP είδε το πρώτο τρίμηνο του 2026 τα κέρδη της να αυξάνονται κατά 3,2 δις δολάρια, ενώ η Shell το ίδιο διάστημα είχε άνοδο κερδών 6,92 δις δολάρια!

Η κατεδάφιση των εκσκαφέων στη Δυτική Μακεδονία ως σύμβολο της βίαιης «πράσινης» λεηλασίας

Η εικόνα της ελεγχόμενης κατεδάφισης των τριών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων της ΔΕΗ στη Μαυροπηγή Κοζάνης, οι οποίοι κατέρρευσαν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, δεν αποτελεί μια απλή «απόσυρση παλαιού εξοπλισμού». Πρόκειται για το πιο κραυγαλέο, οπτικό σύμβολο της βίαιης, αντεργατικής απολιγνιτοποίησης και της πλήρους παράδοσης του ενεργειακού τομέα στα νύχια των ιδιωτικών μονοπωλίων.

Αυτά τα μηχανήματα-μεθήλικες, που επί δεκαετίες αποτελούσαν την καρδιά της εγχώριας παραγωγής, δεν ανήκαν σε καμία ιδιωτική διοίκηση και σε κανέναν «επενδυτή». Φτιάχτηκαν (και πληρώθηκαν) από τη δουλειά και τον κόπο των ανθρώπων της περιοχής και αποτελούσαν δημόσια περιουσία. Σήμερα, αυτή η δημόσια περιουσία τεμαχίζεται και μετατρέπεται σε υλικά scrap, τροφοδοτώντας άμεσα την κερδοφορία των ιδιωτικών εργολαβικών συμφερόντων που ανέλαβαν την αποσυναρμολόγηση, εργολάβοι της αποσυναρμολόγησης.

Η εσπευσμένη και βίαιη απολιγνιτοποίηση, που προωθείται μεθοδικά από την κυβέρνηση, την Ευρωπαϊκή Ένωση και το κεφάλαιο, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. Πρόκειται για ένα γιγαντιαίο κόλπο με στόχο την απαξίωση της εγχώριας παραγωγικής βάσης, ώστε στη θέση της να στηθεί ένα κερδοσκοπικό πάρτι των ιδιωτών, βασισμένο στο πανάκριβο εισαγόμενο φυσικό αέριο και στο real estate των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), οι οποίες παραδίδονται «πακέτο» στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα.