Σάββατο 27 Ιουνίου 2026

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Να σταματήσει η εξορία των ναυτεργατών. Όχι στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ραφήνας

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις της ΠΕΝΕΝ και στηρίζει τη σημερινή (26/6, 20:30) συγκέντρωση στην προβλήτα του λιμανιού.

Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι της Ραφήνας δεν είναι αποτέλεσμα αδυναμίας ή αμέλειας. Είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση της ΝΔ: ανεξέλεγκτος ανταγωνισμός πλοιοκτητριών εταιρειών, καμία ρύθμιση, καμία προστασία εργαζομένων και κατοίκων. Στόχος η προετοιμασία του εδάφους για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού μέσω του νέου master plan.

Τα 12 πλοία στριμωγμένα με τρία εξ αυτών να διανυκτερεύουν αρόδο σε ανεπίσημα αγκυροβόλια, χωρίς υποδομές και χωρίς ασφάλεια είναι απλά πρόγευση του μέλλοντος. Μια Ραφήνα πηγμένη από τα πλοία αλλά και από τα αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν τους επιβάτες. Αν προχωρήσει και η οδική επέκταση, τότε θα μιλάμε για έναν Πειραιά στην Ανατολική Αττική.

Το νέο master plan, αν υλοποιηθεί, θα φέρει πολλαπλάσια κυκλοφορία, πολλαπλάσια καυσαέρια,  πολλαπλάσια υποβάθμιση. Το σχέδιο ιδιωτικοποίησης και επέκτασης εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των επενδυτών, όχι τους κατοίκους, τους εργαζόμενους

Άμεση μείωση των πλοίων σε αναλογία με τις διαθέσιμες θέσεις ελλιμενισμού.

Τέλος στην εξορία των πληρωμάτων στο ανασφαλές αγκυροβόλιο.

Κανένα master plan ιδιωτικοποίησης — το λιμάνι ανήκει στην πόλη και τους εργαζόμενους.

 ΑΝΤΑΡΣΥΑ Ανατολικής Αττικής

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ για τα Προσφυγικά: Ο αγώνας συνεχίζεται με ακόμα πιο μαζικούς όρους

Ο συλλογικός αγώνας των κατοίκων των Προσφυγικών, η απεργία πείνας και το κίνημα αλληλεγγύης έδωσαν ορατότητα και εξασφάλισαν ευρεία κοινωνική αποδοχή των αιτημάτων των κατοίκων.

Η απεργία πείνας πέτυχε πολλά σε αυτό το επίπεδο και εξέθεσε το κυβερνητικό/κρατικό στρατόπεδο που αδιαφορεί για την ανθρώπινη ζωή. Χαιρετίζουμε τον ηρωικό αγώνα των δύο απεργών πείνας της Suzon Doppagne και του Αριστοτέλη Χαντζή ο οποίος έφτασε σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο για τη ζωή του για να υπερασπιστεί τις ζωές των κατοίκων των Προσφυγικών.

Τώρα είναι η ώρα να κλιμακώσουμε τον αγώνα στηριγμένοι στην τεράστια αλληλεγγύη που ξεδιπλώθηκε στο πλευρό των απεργών πείνας και των κινητοποιήσεων των Προσφυγικών. Ο συλλογικός, ανυποχώρητος αγώνας και η πολιτική, κοινωνική αλληλεγγύη από συνδικάτα, οργανώσεις, συλλογικότητες και φορείς θα φέρει τη νίκη. Οι δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα συνεχίσουν να στέκονται έμπρακτα στο πλευρό των κατοίκων.

Κάτω τα χέρια από τα Προσφυγικά!

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

27ο Αντιρατσιστικό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Συζήτηση για τις αντιστάσεις στην εποχή Τραμπ - Σάββατο 27/6

Στο πλαίσιο του 27ου Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, διοργανώνεται το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026, στις 7 το απόγευμα, στον χώρο εκδηλώσεων 1, η συζήτηση με τίτλο:

«Ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί και πόλεμος στην εποχή Τραμπ: οι αντιστάσεις σε έναν νέο πιο επικίνδυνο κόσμο»

Θα μιλήσουν οι:

  • Θεόδωρος Φέστας, Δίκτυο για τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα
  • Έρση Ρουμελιώτη, Πολιτιστικός Σύλλογος Χοσέ Μαρτί
  • Θανάσης Μαρίνης, Πρωτοβουλία για μια νέα Ενωτική και Ανατρεπτική Αριστερά
  • Γιώτα Ιωαννίδου, Κομμουνιστική Απελευθέρωση
  • Παντελής Απότσος, Ανυπακοή για μια οικολογική ριζοσπαστική αριστερά

fb.com

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Θεσσαλονίκη: 27o Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ κοινωνικής Αλληλεγγύης 25-27/6/2026

Με σύνθημα «Στον πόλεμο καμία εμπλοκή, θύελλες αντίστασης θα γίνουν οι λαοί» ξεκινάει την Πέμπτη 25 Ιουνίου, το 27ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και θα διαρκέσει μέχρι τις 27 Ιουνίου στο Πάρκο Ξαρχάκου, στη ΧΑΝΘ.

Όπως κάθε χρονιά έτσι και φέτος το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ επιστρέφει ως ένας ζωντανός χώρος συνάντησης, συλλογικής συζήτησης και ταξικής αλληλεγγύης.

Δείτε αναλυτικά εδώ!

Διήμερο εορτασμού των 100 χρόνων του Γυμνασίου-Λυκείου Παλαιού Φαλήρου

Σας καλούμε να πάρετε μέρος στον διήμερο εορτασμό,  την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026, στο Γυμνάσιο - Λύκειο του Παλαιού Φαλήρου για τα 100 χρόνια (1926 - 2026) προσφοράς του στη Δημόσια Εκπαίδευση. 

Στο διήμερο αυτό, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε έργα αποφοίτων του σχολικού έτους 1966-1967, που αγαπούν το σχολείο τους.

Ένας από αυτούς, ο Δημήτρης Π. Χατζηπαναγιώτου, δικηγόρος ε.τ.,  μας παρουσιάζει το χρονικό επανασύνδεσης των αποφοίτων του συγκεκριμένου σχολικού έτους, αλλά και τους αγωνιστές Καθηγητές και ήρωες μαθητές του Σχολείου: 

Χρονικό της Επανασύνδεσης των αποφοίτων, σχολικού έτους 1966-67 του Λυκείου Παλαιού Φαλήρου

Τον Ιούνιο 2026 συμπληρώθηκαν πενήντα εννιά (59) χρόνια από την αποφοίτησή μας. Στις 14 Δεκεμβρίου 1964 έγινε ο χωρισμός του Σχολείου μας σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Η λειτουργία του Λυκείου άρχισε από τον Ιανουάριο 1965 κι εμείς τότε είμασταν μαθητές της Α΄ τάξης του Λυκείου. Αποφοιτήσαμε τον Ιούνιο 1967, με απολυτήριο του Λυκείου Παλαιού Φαλήρου.

Όλοι πήραμε τους δρόμους που επιλέξαμε, αλλά τελικά «Κανένας δεν ξεχάστηκε· τίποτα δεν ξεχνιέται»! Έτσι φτάσαμε στον Απρίλιο 2014 οπότε κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης παλιών συμμαθητών στο φιλόξενο σπίτι του συμμαθητή μας Κώστα Παύλου, συναποφασίσαμε να γίνει η «Επανασύνδεση», για να μη συναντιόμαστε κάθε πέντε ή δέκα χρόνια σε μια εθιμοτυπική συνεστίαση. Ορίσαμε ότι οι συναντήσεις μας θα πραγματοποιούνται σ’ ένα βιβλιοπωλείο, κοντά στο Σχολείο μας, την «τρίτη Τρίτη» κάθε μήνα, διότι συμβολίζει την Γ΄ Λυκείου Παλαιού Φαλήρου (έτος αποφοίτησης 1967). Από τότε έως σήμερα δηλαδή επί δώδεκα (12) συναπτά έτη όχι μόνον τηρούμε με συνέπεια το πρόγραμμα των συναντήσεων, αλλά έχουμε να παρουσιάσουμε σημαντικό έργο. Ας θυμηθούμε τους σημαντικούς σταθμούς σ’ αυτήν την καταπληκτική πορεία.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Σημαντικές νίκες για τους ακτιβιστές κατά των data centers στις ΗΠΑ!

Μόλις αυτόν τον μήνα, ψηφίστηκαν απαγορεύσεις για τα κέντρα δεδομένων στο Χόλιοκ της Μασαχουσέτης, στο Μοντερέι Παρκ της Καλιφόρνια και στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον. Και η προοπτική των επερχόμενων εκλογών μπορεί να συμβάλλει στην ενίσχυση αυτών των νικών. Σε πρόσφατη διαδήλωση ενάντια σε κέντρο δεδομένων της Google στην Ιντιανάπολις των ΗΠΑ, οι συγκεντρωμένοι φώναζαν: «Όχι κέντρο δεδομένων. Θέλουμε νερό»

Οι άνθρωποι δεν εμπιστεύονται τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας ούτε τον επεκτατισμό που επιδεικνύουν στις οικονομίες και τις κοινωνίες τους. Πέρα από τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ανησυχούν και για την έλλειψη διαφάνειας εκ μέρους των εταιρειών της ΑΙ. Έτσι, μεγάλες συμμαχίες έχουν οργανωθεί για να αποτρέψουν τα έργα για κέντρα δεδομένων που απειλούν να φτάσουν στην αυλή τους. Στις ΗΠΑ, μόνο τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2026 έχουν απορριφθεί ή περιοριστεί τουλάχιστον 70 τέτοια σχέδια. Πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων, το 71% των Αμερικανών δεν θέλουν κέντρα δεδομένων στην περιοχή τους.

Η επέκταση των data centers συνδέεται με την αγάπη που έδειξαν προεκλογικά όλοι οι επικεφαλής των τεχνολογικών εταιρειών στον Ντόναλντ Τραμπ. Η στήριξή τους αποδίδει διευκολύνσεις, φοροαπαλλαγές, κυβερνητικά συμβόλαια. Και βέβαια, πίσω από το ακτιβιστικό κίνημα βλέπουν «ξένους δάκτυλους» και δολιοφθορά.

#protovoulia_dimosio_nero #datacenters #savewater #USA

fb.com, in.gr

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Έκτακτη Ανοιχτή Γενική Συνέλευση ενάντια στις ανεμογεννήτριες στα Γεράνια

Έκτακτη Ανοιχτή Γενική Συνέλευση για την Εγκατάσταση 57 Ανεμογεννητριών στα Γεράνεια Όρη. Δεύτερη Μελέτη σε Διαβούλευση για Λουτράκι, Σχίνο και Πίσια.

Μετά το πρώτο χτύπημα με 23 Α/Γ και τοξικών εύφλεκτων συστημάτων/μπαταριών λιθίου στους Αγ, Θεοδώρους οι επενδυτές ξαναχτυπούν. Δεύτερη Μελέτη αναρτήθηκε σε διαβούλευση στο ΥΠΕΝ για 34 Α/Γ πάνω από Λουτράκι, Σχίνο και Πίσια.

 Η δεύτερη μελέτη αφορά την εγκατάσταση 34 ανεμογεννητριών με τρία αιολικά πάρκα στις περιοχές Παλαιοβούνα (Λουτράκι), Πίντιζα (Πίσια) , Μικρή και Μεγάλη Ντουσκιά (Σχίνος) και στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων πλησίον της Μονής Παναγίας του Πράθι, όλα εντός προστατευόμενης περιοχής Natura.

Συνολικά 57 Α/Γ βρίσκονται σε διαβούλευση.