ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ας θυμηθούμε, πρώτα απ’ όλα δυο προφορικές δηλώσεις του
σημερινού πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, όταν ήταν αρχηγός της αξιωματικής
αντιπολίτευσης διότι έχουν άμεση σχέση με την επιχειρούμενη εκποίηση σε ξένους
του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και τη σημερινή δημοσιονομική κατάσταση της
χώρας.
Η πρώτη έγινε στις 2 Φεβρουαρίου 2009 δηλαδή τέσσερις μήνες
πριν από τις ευρωεκλογές, με την ευκαιρία εκδήλωσης την οποία διοργάνωσε η
ΤΕΔΚΝΑ με θέμα «Αττική και περιβάλλον». Η δήλωση έχει ως εξής: «Το ΠΑΣΟΚ,
αναγνωρίζοντας την οριακή κατάστση που επικρατεί στο Λεκανοπέδιο, προχώρησε με
θάρρος κι ευθύνη στην πρόταση για μετατροπή ολόκληρου του χώρου του Ελληνικού
σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα της Ευρώπης. Το ξεπούλημα και των
τελευταίων ελεύθερων χώρων που έχουν απομείνει στην πόλη μας αποτελεί μια
εγκληματική πολιτική και όχι μια αναπτυξιακή πολιτική. Θα υποβαθμίσει την πόλη,
θα υποβαθμίσει τις υποδομές της, θα υποβαθμίσει τις προοπτικές της. Πραγματική
ανάπτυξη είναι η προστασία αυτών των χώρων. Θέλουμε το πράσινο και όχι το
γκρίζο. Αυτό φέρνει το ΠΑΣΟΚ».
Η δεύτερη έγινε στις 9 Ιουνίου 2009, δηλαδή τέσσερις μήνες
πριν γίνει πρωθυπουργός και είπε τα παρακάτω στο διαδικτυακό τόπο tvxs:
«Ιδιαίτερα το ΔΝΤ δεν έχει τη φήμη ούτε για την κοινωνική της δικαιοσύνη ούτε
βεβαίως και για την αποτελεσματικότητά της. Να πηγαίνει σε χώρες αναπτυσσόμενες
και να ζητά, να τους λέει ότι επειδή έχετε πολλά δάνεια πρέπει να κόψετε και το
πρώτο που θα κόψετε είναι από την παιδεία παραδείγματος χάριν, αυτές είναι
επίσημες πράξεις τους. Ουσιαστικά κόβει το μέλλον της χώρας. Μπορεί αυτή η χώρα
να μαζέψει κάποια λίγα χρήματα για ένα δυο χρόνια, αλλά ουσιαστικά καταδικάζει
τη χώρα αυτή στην υπανάπτυξη σε μόνιμη βάση. Άρα δεν έχουμε κανένα λόγο εμείς
να μπούμε σε μια τέτοια διαπραγμάτευση, η οποία πιθανώς να διολισθήσει σε όρους
αρνητικοί για την πορεία της χώρας μας».
Σήμερα διαπραγματεύεται ξεδιάντροπα σαν κοινός κερδοσκόπος
μεσίτης την εκποίηση της δημόσιας έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού
σε επενδυτική εταιρεία του εμιράτου του Περσικού Kόλπου! Αυτό ήταν το πιο
καρποφόρο αποτέλεσμα της τελευταίας εξόδου του. Η «δουλειά» συμφωνήθηκε μάλιστα
στο περιθώριο της συνόδου του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη. Έχει επίσης μεγάλη πολιτική
σημασία ότι για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε τριμερής συνάντηση. Εκτός από
τον έλληνα πρωθυπουργό και τον εμίρη του Κατάρ, συμμετείχε και ο αμερικανός
απεσταλμένος της κυβέρνησης Ομπάμα για την επίλυση του Μεσανατολικού, Τζορτζ
Μίτσελ.
Η «επιχείρηση Ελληνικό» έχει ομοιότητες με τη λεγόμενη (και
επίκαιρη) «περαίωση» των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων. Κατά την τελευταία
δεκαπενταετία έγιναν τουλάχιστον έξι φορές βαρυσήμαντες εξαγγελίες για τα δύο
αυτά θέματα: Για το Ελληνικό ότι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου θα γίνει
μητροπολιτικό πάρκο και για την «περαίωση» ότι θα είναι η... τελευταία! Ούτε το
ένα έγινε ούτε το άλλο. Οι εκάστοτε όμως κυβερνήσεις εξακολουθούν να
παραπλανούν τους πολίτες.
Για πρώτη φορά καταγράφηκε η πρόθεση για τη δημιουργία
«μητροπολιτικής ζώνης πρασίνου» με το νόμο 2338/1995 όταν κυρώθηκε η σύμβαση
για την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα. Αμέσως μετά την
ανάληψη των Ολυμπιακών Αγώνων το 1997 άρχισε η «σαλαμοποίηση» του χώρου και η
κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων. Όλοι οι αρμόδιοι είχαν δηλώσει ότι θα είναι
προσωρινές. Κι όμως παραμένουν ακλόνητες έως σήμερα.
Το Μάρτιο 2001 άρχισε η λειτουργία του νέου αεροδρομίου στα
Σπάτα και ο τότε πρωθυπουργός Κ. Σημίτης είχε δηλώσει ότι «το παλιό αεροδρόμιο
θα γίνει το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Ευρώπης». Επί κυβερνήσεως ΝΔ ο
αρμόδιος υπουργός Γ. Σουφλιάς είχε παρουσιάσει πρόταση σύμφωνα με την οποία από
τα 6.000 στρέμματα θα δεσμεύονταν 300 στρέμματα για οικιστική ανάπτυξη κι άλλα
300 στρέμματα για άλλη χρήση. Σήμερα έχει μετατραπεί σε «σκουπιδοτενεκέ
χρήσεων». Υπάρχουν 389 κτήρια, αμαξοστάσιο τραμ, εγκαταστάσεις ΔΕΗ, σταθμός
μεταμόρφωσης απορριμάτων κ.ά. Παρ’ όλα αυτά ο χώρος μπορεί να γίνει
μητροπολιτικό πάρκο με χαμηλό κόστος.
Πρόταση της ομάδας του Εργαστηρίου
Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ
ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ Κυριακή πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία των
δημάρχων Ελληνικού, Αλίμου, Αργυρούπολης και Γλυφάδας και σε συνεργασία με την
ΤΕΔΚΝΑ, η πρόταση της ομάδας του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ, η οποία
μελέτησε και εξακολουθεί να μελετά το χώρο του πρώην αεροδρομίου. Προτείνονται
τα εξής: Η συνολική έκταση είναι 6.264 στρέμματα, υπάρχει η δυνατότητα
σταδιακής υλοποίησης έργων πρασίνου με πολύ χαμηλό κόστος και η άμεση απόδοση
στους πολίτες, ως πάρκου, του νότιου τμήματος συνολικής έκτασης 1.705
στρεμμάτων.
Η ΑΡΣΗ των περιφράξεων όπου υπάρχουν οι ολυμπιακές
εγκαταστάσεις και η άμεση απόδοση για δημόσια χρήση πάρκου και αθλητισμού του
βόρειου τμήματος. Η άρση των εσωτερικών περιφράξεων και η άμεση απομάκρυνση των
αυθαιρέτων εκθεσιακών λυόμενων κατασκευών στο χώρο του πρώην ανατολικού
αεροδρομίου. Η εγκατάλειψη του δαπανηρού σχεδίου δόμησης νέων πολεοδομικών
ενοτήτων και η ακύρωση της πώλησης τμημάτων του χώρου.
Η ΑΚΥΡΩΣΗ πολυδάπανων οδικών έργων, όπως η υπογειοποίηση της
λεωφόρου Ποσειδώνος και η δημιουργία ανισόπεδων κόμβων. Η σταδιακή αξιοποίηση
του υπάρχοντος κτηριακού δυναμικού με αποκλειστική διάθεση των εσόδων για τη
δημιουργία, λειτουργία και συντήρηση του μητροπολιτικού πάρκου. Η απελευθέρωση
της παράκτιας ζώνης και η αυστηρή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας περί ακτών
και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, με παράλληλη ανάκληση
των «εξαιρέσεων».
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ενός μεγάλου αθλητικού πόλου που θα
περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις του Αγ. Κοσμά και τις ολυμπιακές του χώρου με
σκοπό το λαϊκό αθλητισμό, τον πρωταθλητισμό, την εκπαίδευση και τη φιλοξενία
αθλητών. Ταυτόχρονα η δημιουργία δεύτερου πόλου στο χώρο του πρώην ανατολικού
αεροδρομίου για εκδηλώσεις πολιτισμού, εκθέσεων και συνεδρίων.
Ο ΧΩΡΟΣ της πρώην αμερικανικής βάση μπορεί να δεχθεί ήπιες
χρήσης διοίκησης, εμπορίου, κοινωνικών υπηρεσιών και αναψυχής. Μπορούν επίσης
να συνυπάρχουν οι εγκαταστάσεις της πολιτικής αεροπορίας και του FIR Αθηνών. Ο
προϋπολογισμός για να... πρασινίσει ο χώρος γρήγορα και να αποδοθεί αμέσως
στους κατοίκους της Αττικής ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ όταν για τον «πολιτικό
τουρισμό» της κυβέρνησης δαπανώνται πολλαπλάσια ποσά.
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Πριν"
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Πριν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου